Instagram @tennysdotter

Sjukaste resan!

Everyday, Blog, Lifestyle, General, Food

Ja, vad som skulle blivit 6 dagar i Sverige blev 2. Så besviken och ledsen, men tacksam över att jag kom hem till Los Angeles precis innan det blev förbud att flyga in. Jag fick två dagar med mina syskonbarn, världens finaste. Hann träffa mamma och min svägerska, det var allt innan jag var tvungen att hoppa på första bästa flyg tillbaka hit. Alla är såklart förstående men kändes riktigt ledsamt att missa dopet för mitt gudbarn.

I torsdags bokade jag flyg, packade allt och åkte sedan tåget vid 14-tiden på eftermiddagen. Halvägs till Malmä fick jag reda på att Öresundsbron stängt av pappa, hans kollegor hade koll på att jag skulle åka och var snälla och informerade honom. Hoppade av tåget i Lund för att ta ett nytt tåg till Helsingborg, bytte till färja över till Helsingör och sedan rusade till taxi för att åka till Köpenhamns flygplats. Hann med god marginal med flyget till London. Väl framme i London hade jag 13 timmars väntetid på nästa flyg som skulle ta mig tillbaka till Los Angeles. De längsta 13 timmarna i mitt liv, noll sömn eftersom jag ville vara uppmärksam på eventuella ändringar och inställda flyg. Men allt gick bra, flyget gick som det skulle och säkerhetskontrollen i Los Angeles gick smidigt. Väl utanför LAX blev jag intervjuad av en fransk tv-kanal, där en snutt köptes av Tv 4 där jag promenerar iväg med mina resväskor.

Mitt i all stress under packandet hemma i mina föräldrars hus slarvade jag bort mitt amerikanska simkort så jag kunde inte boka en Uber utan fick ta en shuttle för att sedan hoppa in i en taxi hem. Utan nyckel till lobbyn (som jag gett S innan jag åkte) så lyckades jag komma in genom call boxen vid dörren som går till managern. Puh!

Hemma i lägenheten var jag helt slut, S kom med middag och vi tog det lugnt framför en film. Efter filmen blev det en tur till matbutiken för att köpa lite saker inför eventuell karantän, vidare till Target för att köpa Roku och så S kan ha tv-kanaler när han är här. Skaffade Hulu konto och det tog en evighet innan vi fick det att fungera, var nära på att ge upp men lyckades till slut få det att ansluta till mitt WiFi. Var uppe någon timme till men gick och la mig vid 1-tiden medans S var i extas och kollade på tv 2 timmar till. Jag däckade nog inom 5 minuter efter att jag lagt mig.

Idag började vi dagen med en tur till Gelsons för att köpa vatten och lite mat, lika utplockat på hyllorna idag men fick det viktigaste. S körde vidare till kontoret efter att jag gjort frukost, svenska pannkakor (en favorit), äggröra och kalkon bacon till honom. Köpte med varsin kaffe från vårt favoritställe som ligger precis bredvid Gelsons.

Har spenderat hela dagen med att packa upp och städa hela lägenheten, väntar på att sängkläderna ska bli klara i torktumlaren nu.